مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1396 ساعت 12:052017-10-07بين الملل

درد تبعیض در خروج "اضطراری" زنان متاهل از کشور بدون اجازه همسر


یک فعال حقوق زنان با تاکید بر اینکه اجازه همسر برای خروج از کشور زنان اغلب در مواقع اختلاف مورد سوء استفاده برخی شوهران قرار می گیرد گفت: این قانون عمدتاً به عنوان اهرم فشار و بهانه ای برای اجبار زن به بخشیدن مهریه به شوهر و یا هر گونه باج گیری دیگر از .

- درد تبعیض در خروج "اضطراری" زنان متاهل از کشور بدون اجازه همسر یک فعال حقوق زنان با تاکید بر اینکه اجازه همسر برای خروج از کشور زنان اغلب در مواقع اختلاف مورد سوء استفاده برخی شوهران قرار می گیرد گفت: این قانون عمدتاً به عنوان اهرم فشار و بهانه ای برای اجبار زن به بخشیدن مهریه به شوهر و یا هر گونه باج گیری دیگر از سوی همسران به کار گرفته می شود؛ این در حالیست که در خانواده های بدون اختلاف که تعامل و تفاهم بیشتری وجود دارد با چنین سوء استفاده هایی از قانون مواجه نیستیم.

شهناز سجادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حق خروج از کشور زنان متأهل، یک حق مدنی است گفت: بیش از چهار دهه است که این حق همچنان مورد مطالبه زنان است، چرا که قانون گذرنامه در سال 51 و قبل از انقلاب تصویب شده است.

بنابراین به نظر می رسد تسهیل خروج از کشور بانوان شوهردار با حذف بند سوم ماده 18 قانون گذرنامه مصوب سال 51 و همچنین حذف بانوان از شمول ماده 19 قانون مذکور مبنی بر قابلیت ممنوع الخروج کردن زن توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درد تبعیض در خروج "اضطراری" زنان متاهل از کشور بدون اجازه همسر

درد تبعیض در خروج "اضطراری" زنان متاهل از کشور بدون اجازه همسر